Telefonrådgivning hos PFFL

Telefontider

🗓️ Hver tirsdag fra kl. 9:30 til 10:30
30 42 61 60

v. Lone M. Jensen (Lone er tidligere formand for PFFL)

🗓️ Hver torsdag fra kl. 19:00 til 20:00
30 43 61 70

v. Sandra Justesen (Sandra er mangeårig aktiv i bestyrelsen og tovholder i en cafégruppe)

Telefonerne holder lukket i vinterferie, påskeferie, Kristi himmelfart, sommerferie, efterårsferie og juleferie. M.a.o., telefonrådgivningen følger folkeskolernes ferier.

Gentagne henvendelser kræver medlemskab af PFFL.

Telefonen er åben en time ad gangen. Nogle dage er der lang kø, og så kan det være svært at komme til, andre dage er det nemmere.

Om rådgivningen

Har du fået konstateret en funktionel lidelse, eller er du i tvivl om du har en funktionel lidelse, er der måske hjælp at hente hos PFFL’s telefonrådgivning.

Det er helt naturligt at være i tvivl, om man har en funktionel lidelse. Det er tilfældet for langt de fleste der får diagnosen. Da sygdommen har et meget fysisk udtryk, er det først efter mange resultatløse undersøgelser og behandlinger, at man overvejer om man kan have en funktionel lidelse. Undersøgelser og behandlinger er nødvendige for at kunne udelukke andre diagnoser.

Men der er hjælp at hente for langt de fleste. For de hårdest ramte, kan det være en meget langvarig proces, hvor man er tvunget til at lave en nogle væsentlige ændringer i sit liv. At overvinde en svær funktionel lidelse er ikke et spørgsmål om tage den rigtige pille, men at gennemføre en livsstilændring, hvor du fjerner stressorer og gennemfører gradueret genoptræning ofte over mange måneder eller år.

Vi giver dig mulighed for telefonisk rådgivning, eller bare en snak, med en som har en funktionel lidelse. Det er “rigtige mennesker”, der har prøvet det på egen krop, ikke læger eller psykologer. Altså medmennesker, der på baggrund af en vis erfaring kan bidrage med en konstruktiv samtale.